The effects of self-hypnosis training on immune function and mood were examined in medical students at exam time. Hypnosis involved relaxation and imagery directed at improved immune function and increased energy, alertness and concentration. Hypotheses were made about activated and withdrawn personality differences. Eight high and eight low hypnotically susceptible participants were given 10 sessions of hypnosis, one live and nine tape-recorded, and were compared with control subjects (N=12). CD3, CD4, CD8, CD19 and CD56 NK cells and blood cortisol were assayed. Life-style, activated vs. withdrawn temperament, arousal and anxiety questionnaires were administered. Self-hypnosis buffered the decline found in controls in NK (P<0.002) and CD8 cells (P<0.0.07) and CD8/CD4% (P<0.06) (45-35% order of magnitude differences) while there was an increase in cortisol (P<0.05). The change in NK cell counts correlated positively with changes in both CD8 cells and cortisol. Results were independent of changes in life-style. Energy ratings were higher after hypnosis (P<0.01), and increased calmness with hypnosis correlated with an increase in CD4 counts (P<0.01). The activated temperament, notably the cognitive subscale (speaking and thinking quickly), was predictive of exam levels of T and B lymphocytes (P&z.Lt;0.08-P<0.02), and reaching r=0.72 (P<0.001) in the non-intervention control group. The sizeable influences on cell-mediated immunity achieved by a relatively brief, low cost psychological intervention in the face of a compelling, but routine, stress in young, healthy adults have implications for illness prevention and for patients with compromised immunity.
Podczas egzaminu studenci medycyny badali wpływ treningu autohipnozy na funkcje odpornościowe i nastrój. Hipnoza obejmowała relaksację i obrazy ukierunkowane na poprawę funkcji odpornościowych oraz zwiększoną energię, czujność i koncentrację. Postawiono hipotezy dotyczące aktywowanych i wycofanych różnic osobowości. Ośmiu uczestnikom o wysokiej i ośmiu niskiej podatności na hipnozę poddano 10 sesjom hipnozy, jednej na żywo i dziewięciu nagranym na taśmie, i porównano je z osobami z grupy kontrolnej (N=12). Oznaczono komórki NK CD3, CD4, CD8, CD19 i CD56 oraz poziom kortyzolu we krwi. Przeprowadzono kwestionariusze dotyczące stylu życia, temperamentu aktywowanego i wycofanego, pobudzenia i lęku. Autohipnoza buforowała spadek stwierdzony w komórkach kontrolnych NK (P<0,002) i CD8 (P<0,0,07) oraz CD8/CD4% (P<0,06) (różnice 45-35% rzędów wielkości), podczas gdy istniał wzrost kortyzolu (P<0,05). Zmiana liczby komórek NK korelowała dodatnio ze zmianami zarówno w komórkach CD8, jak i kortyzolu. Wyniki były niezależne od zmian w stylu życia. Oceny energetyczne były wyższe po hipnozie (P <0,01), a większy spokój po hipnozie korelował ze wzrostem liczby CD4 (P <0,01). Aktywowany temperament, zwłaszcza podskala poznawcza (szybkie mówienie i myślenie), pozwalał przewidzieć poziomy limfocytów T i B w badaniu (P&z.Lt;0,08-P<0,02) i osiągał r=0,72 (P<0,001) w -interwencyjna grupa kontrolna.Znaczący wpływ na odporność komórkową uzyskany dzięki stosunkowo krótkiej i taniej interwencji psychologicznej w obliczu nieodpartego, ale rutynowego stresu u młodych, zdrowych dorosłych, ma wpływ na zapobieganie chorobom i na pacjentów z obniżoną odpornością.
Wszelkie wprowadzane do systemu dane są zapisywane w bazie danych i anonimowo udostępniane na stronie internetowej. Z tego powodu przypominamy, że tłumaczenia nie powinny zawierać danych osobowych. Tłumaczenia naszych użytkowników ze względu na swoją zawartość, mogą być niestosowne dla pewnych grupy wiekowych czy grupy społecznej, mogą zawierać język slangu, przekleństwa i inne niestosowne słownictwo. Prosimy by osoby, które mogłyby się poczuć urażone nie korzystały z naszej strony internetowej. Prosimy naszych użytkowników, by zgłaszali nam teksty naruszające prawa autorskie czy też zawierające obraźliwe słowa. Zgłaszać można pod adresem →"Kontakt"
Dostawcy zewnętrzni, w tym Google, używają plików cookie do wyświetlania reklam na podstawie poprzednich odwiedzin użytkownika w Twojej witrynie lub w innych witrynach. Pliki cookie do wyświetlania reklam umożliwiają firmie Google i jej partnerom wyświetlanie użytkownikom konkretnych reklam na podstawie ich odwiedzin w Twojej witrynie i/lub innych witrynach internetowych. Użytkownicy mogą zrezygnować ze spersonalizowanych reklam w Ustawieniach reklam. Użytkownicy mogą też zrezygnować z wykorzystywania plików cookie innych firm do wyświetlania spersonalizowanych reklam. Wystarczy wejść na stronę www.aboutads.info.